1986年世界盃主題曲:A Special Kind of Hero

     

        演唱者:斯黛芬妮·勞倫斯(Stephanie Lawrence)

        簡介:

    1986年的世界盃是屬於馬拉多納的,這位阿根廷天皇巨星以上帝之手和連過五人的長途奔襲進球得分,聞名於世,並為本隊再次奪得世界盃桂冠。這首充滿傳統色彩的大氣歌曲後來一直被視為頌揚馬拉多納的讚歌,究其原因是它曾出現在那屆世界盃賽官方影片《英雄》的結尾,而畫面恰恰是馬拉多納在球場上英武拼殺的慢動作鏡頭。此歌演唱者

 歌詞大意

A Special Kind of Hero 別樣的英雄 
Living for a very special sign
為一種不同於別人的目標而活 
Telling of a very special time
描述著一個特殊的時代 
Living just a chance to stay the play
為有機會繼續留在比賽中而活 
In a very different kind of game
在一個十分不同的比賽中 
Just one chance to be held on high
只有一個機會脫穎而出 
Or beat countdown
或者被擊敗

Sink or swim, swim or drown進退沉浮 
Can you see the gap between right and wrong
你能看到正確和錯誤的區別嗎 
Tearful sounds of a joyful song
歡快的樂曲中傷心的聲音 
Reaching for that hands of love
獲得那樣的愛 
Hoping to be pulled above
希望被拉起 
Like they
象他們一樣 
To be a special kind of hero
成為一個特殊的英雄 
My new found game
我的新的比賽 
To be a special kind of hero
成為一個特殊的英雄


I need you
我需要你 
Need you with me
需要你在我身邊 
My hero
我的英雄 
How you bring me
你怎麼給我帶來

Feelings I cannot explain我所不能解釋的感覺 
One that feeds from my pain
那種撫慰我傷痛的感覺 
Capturing moments in time
及時的把握好時間 
That no world can ever replace
沒有什麼世界能被代替 
Forever suspended in space
永久的停留

Moment of a very special time特殊的時刻 
Immortalise an aspect of my life
我的生命將就此永恆 
Moving as limits of those of us
移動我們的視線 
(sentence I do not understand) 
(sentence I do not understand) 
Into places never seen before
進入那些我們前所未有看見的地方 
Where I can be a certain kind
在那裡我找到了自我

I want to be a hero in my mind我想從心裡成為英雄 
With very special dimes from above
鑄刻在一角硬幣上 
With very precious moments from my live
成為我生命珍貴的時刻

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()