邁克爾.傑克遜: Money 金錢

Money... 金錢…… 
Lie for it
為它撒謊 
Spy for it
追求著它 
Kill for it
為它著迷 
Die for it
為它瘋狂

So you call it trust 你說這叫信任 
But I say it's just
看這不過是 
In the devil's game
在和貪婪與欲望 
Of greed and lust
之魔遊戲

They don't care 他們全不在乎 
They'd do me for the money
為金錢而整我 
They don't care
他們全不在乎 
They use me for the money
他們為金錢利用我

So you go to church 我於是到教堂 
Read the holy word
去理解聖潔之辭 
In the scheme of life
在生命的宏圖中 
It's all absurd
充滿無稽與荒誕

They don't care 他們全不在乎 
They'd kill for the money
他們願為金錢殺戮 
Do or dare
動手嗎 
The thrill for the money
在金錢帶來的興奮下

You're saluting the flag 你高舉著旗幟 
Your country trusts you
你的國家信任你 
Now you're wearing a badge
你身配徽章 
You're called the "Just Few"
被譽為正義衛士 
And you're fighting the wars
你為一個戰士的 
A soldier must do
職責而奮拼沙場 
"I'll never betray or deceive you my friend but... 
我的朋友,我永遠不會欺騙或背叛你,但……

If you show me the cash 如果你讓我看到現鈔 
Then I will take it
我便會接受 
If you tell me to cry
如果你讓我哭泣 
Then I will fake it
我便會偽裝 
If you give me a hand
如果你向我伸出手來 
Then I will shake it"
我就和你握手

You do anything for money... 你為金錢不惜一切……

"Anything “一切 
Anything
一切 
Anything for money
為金錢不惜一切 
Would lie for you
會為你撒謊 
Would die for you
會為你送死 
Even sell my soul to the devil"
即使把我的靈魂出賣給魔鬼

"Anything “一切 
Anything
一切 
Anything for money
為金錢不惜一切 
Would lie for you
會為你撒謊 
Would die for you
會為你送死 
Even sell my soul to the devil"
即使把我的靈魂出賣給魔鬼

Insurance? 保險? 
do your loyalties lie?
你的忠誠去了哪? 
Is that your alibi?
這就是你的說辭麼? 
I don't think so
我看不是 
You don't care
你全不在乎 
You'd do her for the money
你為金錢整弄她 
Say it's fair
說是合情合理 
You sue her for the money
你為金錢把她告上法庭 
Want your pot of gold
得到一大筆金子 
Need the Midas touch
奢望點石能成成金 
Bet you sell your soul
我看你是出賣靈魂 
Cuz your God is such
因為你心中的神竟是如此 
They don't care
他們全不在乎 
They'd kill for the money
他們願為金錢殺戮 
Do or dare
動手嗎 
The thrill for the money
在金錢帶來的興奮下

Are you infected with the same disease of lust, gluttoney and greed? 
你也被這種欲望、爆食與貪婪所感染? 
Then watch the ones
那就看看那些 
With the biggest smiles
笑得最歡的人 
The idle jabbers...
輕鬆自在混侃的人 
Cuz they're the backstabbers
因為他們是幕後使者……

If you know it's a lie 如果你知道那是個謊言 
Then you will swear it
那你便發誓 
If you give it with guilt
如果你覺得心存內疚 
Then you will bear it
那你便揣起 
If it's taking a chance
如果一有機會 
Then you will dare it
那你便挑戰

You do anything for money... 你為金錢不惜一切……

"Anything “一切 
Anything
一切 
Anything for money
為金錢不惜一切 
Would lie for you
會為你撒謊 
Would die for you
會為你送死 
Even sell my soul to the devil"
即使把我的靈魂出賣給魔鬼

(Repeat 4 times) (重複四遍)

You say you wouldn't do it 你說你絕不會 
For all the money in the world
為任何錢財這麼做 
I don't think so
我看不像 
If you show me the man
如果你指出人來 
Then I will sell him
那我便出賣


Leave Me Alone  
別來打擾我
(Leave Me Alone)
(別打擾我)
(Leave Me Alone)
(別干涉我)
Leave Me Alone  
別打擾我
(Leave Me Alone) 
(別打擾我)
(Leave Me Alone) 
(別來纏我)
(Leave Me Alone) 
(別再煩我)
Leave Me Alone-Stop It! 
別打擾我——夠了!
Just Stop Doggin' Me Around  
別再纏我
(Just Stop Doggin' Me) 
(別再尾隨我)

There Was A Time I Used To  曾幾何時
Say Girl I Need You  
我說姑娘我需要你
But Who Is Sorry Now 
可如今誰在遺憾
You Really Hurt, You Used To 
你曾擁有我、欺騙我
Take And Deceive Me 
你傷害了我
Now Who Is Sorry Now 
可如今誰在遺憾
You Got A Way Of Making Me 
我終於發現
Feel So Sorry 
你找到了
I Found Out Right Away   
傷害我的方法
Don't You Come Walkin'-  
你還不是繼續企求?
Beggin' I Ain't Lovin' You  
我並不愛你
Don't You Get In My Way 
你試圖扭曲我
'Cause 
因為
(There's A Time When You're Right) 
(曾幾何時你知道你沒有錯)
(And You Know You Must Fight) 
(你知道自己必須去鬥爭)
Who's Laughing Baby-Don't  
便宜了誰?
You Know? 
你最清楚
(And There's The Choice That We Make)
(只要我去辯解)
(And This Choice You Will Take)
(便給了你新的機會)
Who's Laughin' Baby  
滿足了誰?
So Just Leave Me Alone 
那就別打擾我

Leave Me Alone  別來打擾我
(Leave Me Alone)
(別打擾我)
(Leave Me Alone)
(別干涉我)
Leave Me Alone
別打擾我
(Leave Me Alone)
(別打擾我)
(Leave Me Alone)
(別來纏我)
(Leave Me Alone)
(別打擾我)
Leave Me Alone-Stop It! 
別打擾我——夠了!
Just Stop Doggin' Me Around  
別再纏我
(Just Stop Doggin' Me) 
(別再尾隨我)
('Cause There's A Time When You're Right) 
(因為曾幾何時)
(And You Know You Must Fight) 
(我為了捍衛自己而去鬥爭)

Who's Laughing Baby, Don't  是誰笑了?
You Know, Girl  
親愛的姑娘,你最清楚
(It's The Choice That We Make)
(當我作出選擇)
(And This Choice You Will Take)
(就遍拿起這個機會)
Who's Laughin' Baby  
誰得意了?
So Just Leave Me Alone 
那就別打擾我
Leave Me Alone 
別來打擾我
(Leave Me Alone) 
(別打擾我)
(Leave Me Alone) 
(別干涉我)
Leave Me Alone 
別打擾我
Me Alone 
換我清靜
(Leave Me Alone)
(別打擾我)
(Leave Me Alone)
(別來纏我)
(Leave Me Alone)
(別打擾我)
Stop It!
夠了!
Just Stop Doggin' Me Around  
如此難纏
Leave Me Alone Leave 
別打擾我
Me Alone  
別騷擾我
(Leave Me Alone) 
(別打擾我)
(Leave Me Alone) 
(還我寧日)
Leave Me Alone  
讓我喘息
(Leave Me Alone) 
(別打擾我)
Leave Me Alone-Stop It! 
別打擾我——停止!
Just Stop Doggin' Me Around  
別再糾纏不止
(Just Stop Doggin' Me) 
(別再糾纏)
Don't Come Beggin' Me 
不要求我
Don't Come Beggin'  
別來乞求
Don't Come Lovin' Me 
別來愛我
Don't Come Beggin' 
不要請求
I Love You  
親愛的
I Don't Want It 
我不想要
I Don't...
我不……
I Don't...
我不……
I Don't...
我不……
I...I ...Aaow!  
…………,嗷!
Hee Hee! Don't Come Beggin'  Me
別來求我
Don't Come Beggin'  
別來乞求
Don't Come Lovin'   Me
別看上我
Don't Come Beggin' 
別求著我
I Love You 
我親愛的
I Don't Want It  
我不樂意
I Don't Need It  
我不需要

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()