永恆的流行歌曲:最後的華爾滋 The last waltz


 

    Engelbert Humperdinck193652日出生於印度的馬得拉斯(Madars)省,10歲時隨父親回到英國。他利用餘暇時間學習薩克斯風的時間長達六年之久。

這些音樂乍聽之下並不花俏也不絢麗,像一桶釀制了很久的老酒。你得讓它在嘴裡細細地漱、慢慢地咽,並且得有一定的閱歷,才能慢慢體會這些音符背後暗藏的靜靜流淌的歷史的大河,和它之所以能用如此單純的樂器交疊出這樣豐厚深沉的力量的驚人才華。
 

The Last Waltz              


Engelbert Humperdinck


I wonder should I go or should I stay

The band had only one more song to play

And then I saw you out the corner of my eye

A little girl alone and so shy

I had the last waltz with you

Two lonely people together

I fell in love with you

The last waltz should last forever

But the love we had was going strong

Through the good and bad we get along

And then the flame of love died in your eye

My heart was broke in two when you said goodbye

 

I had the last waltz with you

Two lonely people together

I fell in love with you

The last waltz should last forever

It's all over now

Nothing left to say

Just my tears and the orchestra playing

La la la la la la la la la la

La la la la la la la la la la

I had the last waltz with you
Two lonely people together
I fell in love with you
The last waltz should last forever
La la la la la la la la la la

 

我不知該走還是該留

樂隊只剩下一首歌要演奏

這時我從眼角餘光看見了你

一個既孤單又害羞的小姑娘


我與你跳了最後這一曲華爾滋

兩個孤寂的人在一起

我愛上了你

這最後一曲華爾滋應永遠繼續下去

我們的愛越來越強烈

我們共度了快樂與悲傷的時光

後來愛的火焰從你眼裡消失

當你說再見時,我的心碎了

 

我與你跳了最後這一曲華爾滋

兩個孤寂的人在一起

我愛上了你

這最後一曲華爾滋應永遠繼續下去

現在一切都結束了

沒什麼可說了

只有我的眼淚隨著樂隊演奏

啦,啦,啦……

啦,啦,啦……

 

我與你跳了最後這一曲華爾滋

兩個孤寂的人在一起

我愛上了你

這最後一曲華爾滋應永遠繼續下去

啦,啦,啦……

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()