愛爾蘭童聲獻唱:Mama Said


 

Declan Galbraith,清亮動聽的愛爾蘭童聲,這一首Mama Said唱得讓人胸臆間滿是暖意。我會永遠記住那夜媽媽對我說過的每個字——Love can give, love can take.

 

ArtistDeclan Galbraith
Song
Mama Said

 

中英歌詞:

I couldn't sleep last night 
  
昨晚我無法入睡 
There was something on my mind 
 
有些事一直纏繞心頭 
I lay there wishing in the dark 
 
躺在黑暗中 
Someone could tell me why 
 
我期望有人告訴我原因 
If you love somebody From the bottom of your heart 
 
如果你從心底愛他

 Why do you hurt each other

  為什麼你們要彼此傷害

How does it fall apart?
 
事情怎會變得如此糟糕 
An' then i heard a voice 
 
此時我聽到一個聲音 
As she sat down on my bed 
 
她來到我的床頭 
And i can still remember the words my mama said

  我會永遠記住那夜媽媽對我說過的每個字 
Love can give, 
 
愛是給予 
love can take 
 
愛是獲取 
Love can bend 
 
愛會扭曲 
and love can break 
 
愛是心碎 
When you think it's over,

  只要你想通了 
it's not the end 
 
不會是世界末日 
Don't give in,
 
不要放棄 
 just be strong 
 
學會堅強 
And please remember son, my mama said 
 
兒子你要記住 
There aren't no broken heart love cannot mend 
 
沒有受傷的心不能被愛治癒 
My mama said, 
 
媽媽說 
no one knows What your life has got in store 
 
沒有人知道生活到底該保留著什麼 
You may go walking on the moon 
 
你可以在月球上行走 
You may be rich or poor 
 
可以是窮人或富人 
But i know for certain 
 
但是我可以肯定一點 
If you try to reach the stars 
 
如果你想觸碰星星 
Anything is possible 
 
這個願望也是可以實現的 
Your dreams are what you are 
 
有夢就是你存在的意義 
But when it comes to matters of the heart 
 
但是要說到感情的事 
There is no guarantees 
 
那就保證不了什麼 
All that i can say to you Is what my mama said to me

  我想對你說的就是媽媽對我說的 
So one day in my lifetime 
 
因此如果有一天 
When my world falls apart 
 
即使我的生活面臨崩潰 
I won't cry, 
 
我也不會哭泣
i'll just tell my heart 
 
我只會遵從我心

   

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()