魔力紅主打單曲《Payphone

Maroon 5Wiz Khalifa所演唱的歌曲"Payphone"收錄於Maroon 5專輯《Overexposed》中。

它在2012416日作為專輯第一支單曲發行。

 Maroon 5中文譯名魔力紅樂隊。來自LA的搖滾樂隊,確切一些說是新靈魂搖滾。maroon 融合了紅色的狂野魅力,神秘熱情,奔放烈愛再摻入搖滾力道,靈魂旋律及放克節奏,這樣的紅流瀉著新靈魂樂性感風情的放克搖滾這樣的紅,在流行歌壇注入了一股新的顏色。

 

 

中英文歌詞對照:

i’m at a payphone trying to call home

我在公用電話前,嘗試打電話回家

all of my change i spent on you

所有的零錢都用來打給你了

where are the times gone baby

那些時光都到哪裡去了

babyit’s all wrong, where are the plans we made for two

這些都是錯的,那些我們為二人所作的計畫在那裡?

yeah, i, i know it’s hard to remember

是的,我,我知道要記起這些很困難

the people we used to be

曾經的我們

it’s even harder to picture

更別說去想像

that you’re not here next to me

你不在我身邊

you said it’s too late to make it

你說現在已經太遲了

but is it too late to try?

但難道嘗試會太晚?

and in our time that you wasted

還有那些你浪費了的,我們的舊日時光

all of our bridges burnt down

我們的一切都被毀了

i’ve wasted my nights

我的夜晚都徒勞了

you turned out the lights

你把燈光都熄滅

now i’m paralyzed

現在我寸步不前

still stucked in that time when we called it love

仍然困在我們所謂的愛的記憶裡

but even the sun sets in paradise

就算太陽都出現在天堂裡了

if happy ever after did exist

如果(童話故事的)完美結局真的存在

i would still be holding you like this

我就應該像以前那樣的抱著你

all those fairytales are full of sh#it

所有的童話故事都是騙人的

one more f#cking love song i’ll be sick

再來多首該死的愛情歌曲我就要吐了

you turned your back on tomorrow

你為了將來轉身離開

cause you forgot yesterday

因為你已忘記了過去

i gave you my love to borrow

我把我的愛給了你

but you just gave it away

但你輕易地把它放棄

you can’t expect me to be fine

你不能期望我會沒事

i don’t expect you to care

我不期望你會在乎

i know i said it before

我知道我已經說過了

but all of our bridges burnt down

我們的一切都被毀了

now i’m at a payphone…

現在我站在公用電話前...

man fuck that shit

去你媽的

i’ll be out spending all this money

我會花光所有這些錢

while you sitting round wondering

當你坐在那裡想弄明白

why it wasn’t you who came up from nothing

為什麼從頭開始的不是你

made it from the botton

從低做起

now when you see me i’m stunning

現在你看到我這麼出色

and all of my cars start with a push of a button

我所有的車都有一個按鈕

telling me the chances i blew up or whatever you call it

提醒我錯過的機遇,或隨便你稱它們做什麼

switched the number to my phone

換掉我的手機號碼

so you never could call it

這樣你就永遠不能打給我了

don’t need my name on my show

我的表演不需刻意

you can tell it i’m ballin’

你可以看得出我在狂歡

swish, what a shame could have got picked

多可惜你錯過了這些漂亮的機會

had a really good game but you missed your last shot

本可以開心的玩樂但你錯過了最後的機會

so you talk about who you see at the top

所以你現在可以談論跟你在一起的人成功了

or what you could have saw

或你本來可以得到的東西

but sad to say it’s over for

但可悲的是這些結束了,因為

phantom pulled up valet open doors

錯覺停止,門被打開了

wiz like go awaywiz

需要離開

got what you was looking for

得到了你想要的

now it's me who they want

現在他們需要的是我

so you can go and take that little piece of shit with you

你可以走了,記得帶著那塊垃圾一起走

i’m at a payphone trying to call home

我在公用電話前,嘗試打電話回家

all of my change i spent on you

所有的零錢都用來打給你了

where are the times gone baby

那些時光都到哪裡去了

babyit’s all wrong, where are the plans we made for two

這些都是錯的,那些我們為二人所作的計畫在那裡?

if happy ever after did exist

如果(童話故事的)完美結局真的存在

i would still be holding you like this

我就應該像以前那樣的抱著你

and all these fairytales are full of shit

所有的童話故事都是騙人的

one more fucking love song i’ll be sick

再來多首該死的愛情歌曲我就要吐了

now i’m at a payphone…

現在我站在公用電話前...

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()