鄉村音樂:Remember When 親愛的 還記得我們曾幾何時

Remember When 親愛的還記得我們曾幾何時演唱者:Alan Jackson 

Alan Jackson
是繼Garth Brooks之後,最著名的鄉村音樂歌手,他完整的繼承了80年代興起的新傳統主義演唱風格。,這位倍受歌迷喜愛的歌手,唱法樸實自然,音樂富有深意,並且具有很高的創作才華,至今已擁有幾十多首冠軍單曲以及更多的前十名單曲。而謙虛而樸實,也使他擁有歌迷更多的愛戴。

英文歌詞
曾幾何時我年輕過你亦如此
Remember when I was young and so were you
時光靜止你我除愛別無所知
And time stood still and love was all we knew
我之初戀,亦是你的
You were the first, so was I
你我纏綿後你潸然淚下
We made love and then you cried
曾幾何時
Remember when

曾幾何時你我山盟海誓怡然漫步
Remember when we vowed the vows and walked the walk
心靈相交,共創美好,已然艱辛
Gave our hearts, made the start, it was hard
我們經歷成長,生活坎坷
We lived and learned, life threw curves
有過快樂,有過心酸
There was joy, there was hurt
曾幾何時
Remember when

曾幾何時舊人故去新人墜地
Remember when old ones died and new were born
世事變遷,分分合合
And life was changed, disassembled, rearranged
你我相聚,散去
We came together, fell apart
我們心碎彼此
And broke each other's hearts
曾幾何時
Remember when

曾幾何時輕輕小腳拍出動人樂曲
Remember when the sound of little feet was the music
周複一周你我隨舞
We danced to week to week
重燃愛火,找到信任
Brought back the love, we found trust
承諾我們永不放棄
Vowed we'd never give it up
曾幾何時
Remember when

曾幾何時而立之年覺老
Remember when thirty seemed old
如今回首,不過墊腳堅石
Now lookin' back, it's just a steppin' stone
曾經步步攀登終修得此
To where we are where we've been
說過你我總能重來


Said we'd do it all again
曾幾何時
Remember when

曾幾何時我們設想你我白髮之時
Remember when we said when we turned gray
子女長大離巢之時
When the children grow up and move away
我們不會傷感,你我欣然
We won't be sad, we'll be glad
只因與你廝守此生
For all the life we've had
我們憶起曾幾何時
And we'll remember when
曾幾何時
Remember when
曾幾何時

   

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()