搖滾歌曲:時光流逝,永恆不再:Aerosmith - Dream On


Aerosmith,空中鐵匠樂隊,搖滾史上的傳奇,風格獨特而華麗,柔情與搖滾曲風的細膩融合是他們最擅長的作品形式。這首Dream On也是他們最早的一首成名曲。

Artist
Aerosmith
Song
Dream On

Every time that I look in the mirror
All these lines on my face getting clearer
The past is gone
It went by, like dusk to dawn
Isn't that the way
Everybody's got their dues in life to pay

Yeah, I know nobody knows
Where it comes and where it goes
I know it's everybody's sin
You got to lose to know how to win

Half my life
Is in books' written pages
Lived and learned from fools and
From sages
You know it's true
All the things come back to you

Sing with me, sing for the year
Sing for the laugh, sing for the tears
Sing with me, if it's just for today
Maybe tomorrow, the good lord will take you away, yeah

Yeah, sing with me, sing for the year
Sing for the laugh, sing for the tear
Sing with me, if it's just for today
Maybe tomorrow, the good Lord will take you away

Dream On Dream On Dream On
Dream until the dream come true
Dream On Dream On Dream On
Dream until your dream comes true
Dream On Dream On Dream On
Dream On Dream On
Dream On Dream On

Sing with me, sing for the year
Sing for the laugh, sing for the tear
Sing with me, if it's just for today
Maybe tomorrow, the good Lord will take you away
Sing with me, sing for the year
Sing for the laugh, sing for the tear
Sing with me, if it's just for today
Maybe tomorrow, the good Lord will take you away...

中文歌詞:

每次我照著鏡子

臉上的皺紋越來越清晰

過去的已逝去

就象早與晚的流逝

難道這就是生活?

每個人都必須支付生命的費用

我知道無人知曉

生活將何去何從

我知道它是每個人的罪惡

你不知道應該如何去贏得生活

我的前半生已寫在紙上

活著就是向傻瓜或聖賢學習

你知道這是真的。

一切都會回到你的身邊。

同我一起唱,為歲月而歌!

為笑聲和眼淚而唱!

和我一起唱,如果只是為了今天

也許明天上帝就會把你帶走

同我一起唱,為歲月而歌!

為笑聲和眼淚而唱!

和我一起唱,如果只是為了今天

也許明天上帝就會把你帶走

繼續做著夢!

直到你自己夢想成真

繼續做夢!

直到自己的夢想成真

繼續做夢!

繼續做夢!

同我一起唱,為歲月而歌!

為笑聲和眼淚而唱!

和我一起唱,如果只是為了今天

也許明天上帝就會把你帶走

同我一起唱,為歲月而歌!

為笑聲和眼淚而唱!

和我一起唱,如果只是為了今天

也許明天上帝就會把你帶走

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()