搖滾歌曲:I Don't Wanna Miss A Thing - Aerosmith

Aerosmith[空中鐵匠樂隊]堪稱搖滾界的一棵長青樹,常被與重金屬樂隊Kiss相提並論,樂隊堅持幾十年不變的硬搖滾風格,其開朗硬實的樂風與盡情揮灑的藍調音符,創作出多首搖滾經典作品,是老搖滾樂迷的心中至愛。


 

I could stay awake 我可以徹夜不眠      
just to hear you breathing
 只為聆聽你均勻的呼吸 
Watch you smile while you are sleeping
端詳你那熟睡的 
While you're Far away and dreaming
沉浸在美夢中的笑臉


I could spend my life
我寧可一輩子都沉浸在 
in this sweet surrender
這甜蜜的俘掠中 
I could stay lost in this moment forever
永遠迷失在這個瞬間 
Well, every moment spent with you
與你共度的每一分一秒 
Is a moment I treasure
都是我夢寐以求的瞬間


I don't wanna close my eyes
不敢合上雙眼 
I don't wanna fall asleep
不敢就此沉睡 
'Cause I'd miss you, babe
因為我怕這會失去你 
And I don't wanna miss a thing
我不願錯失一物 
'Cause even when I dream of you
因為即使夢見你 
The sweetest dream will never do
最甜蜜的夢也無濟於事 
I'd still miss you, babe
我還是會失去你 
And I don't wanna miss a thing
但我不願錯失一物


Lying close to you
與你並臥而躺,向你貼近 
Feeling your heart beating
感受你彼起彼複的心跳 
And I'm wondering what you're dreaming
熱切地想知道你在做著何樣的夢 
Wondering if it's me you're seeing
想知道你夢裡看到的是否是我 
Then I kiss your eyes
於是我輕輕地吻了你的雙眼 
and thank God we're together
感謝上蒼賜予我們的幸福 
And I just wanna stay with you
我只想這樣與你共度 
In this moment forever, forever and ever
一生一世,天荒地老


I don't wanna close my eyes
不敢合上雙眼 
I don't wanna fall asleep
不敢就此沉睡 
'Cause I'd miss you, babe
因為我怕這會失去你 
And I don't wanna miss a thing
我不願錯失一物 
'Cause even when I dream of you
因為即使夢見你 
The sweetest dream will never do
最甜蜜的夢也無濟於事 
I'd still miss you, babe
我還是會失去你 
And I don't wanna miss a thing
但我不願錯失一物


I don't wanna miss one smile
不願錯失你的任何一個微笑 
I don't wanna miss one kiss
不願錯失你的任何一個親吻 
Well, I just wanna be with you
只想和你在一起 
Right here with you, just like this
就在此處,就像現在這樣 
I just wanna hold you close
我只想把你摟得更緊 
Feel your heart so close to mine
仿佛我倆的心已溶為一體 
And stay here in this moment
祈禱這個瞬間停滯 
For all the rest of time
永遠不要消逝 
don't wanna close my eyes
不想閉上眼睛 
don't wanna fall as leep,yeah
不想睡著 
don't wanna miss athing
不想錯過任何事情

   

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()