Frank Sinatra經典勵志英語歌曲My Way

弗蘭克·辛納屈(Frank Sinatra),20世紀最重要的流行音樂人物,他是唯一能與他媲美的只有貓王(Elvis Presley

0



弗蘭克·辛納屈(Frank Sinatra),20世紀最重要的流行音樂人物,他是唯一能與他媲美的只有貓王(Elvis Presley)和披頭士(The Beatles)這樣的樂壇巨匠。這位集歌手、演員、電臺、電視節目主持人和唱片公司老闆等多重身份的娛樂界巨頭,受到全球樂迷的愛戴。辛納屈是20世紀的一代巨星,留下無數經典歌曲,他能歌善演,演技出色,三次獲得奧斯卡獎,他去世近十年,仍舊是全世界歌迷心目中的傳奇偶像。1998514日晚,弗蘭克·辛納屈因心臟病逝世,終年82歲。



My Way by Frank Sinatra
英語歌詞中英雙語對照:

My Way 
我的路 
And now, the end is near; 
現在,我的末日將近, 
And so I face the final curtain. 
面臨人生的最後落幕, 
My friend, I'll make it clear, 
我的朋友,我要說個清楚, 
I'll state my case, of which I'm certain. 
向你講述我的人生之路。 
I've lived a life that's full. 
我活過一個充實的人生, 
I've traveled each and every highway; 
我經歷過每一段路途, 
And more, much more I did, 
而更重要的是, 
I did it my way. 
我用自己的方式。 
Regrets, I've had a few; 
遺憾,也有一些吧, 
But then again, too few to mention. 
算不上多,不值一提。 
I did what I had to do 
我做了該做的一切, 
And saw it through without exemption. 
洞悉世事,不求赦免。 
I planned each charted course; 
我規劃過每一段人生, 
Each careful step along the by way, 
每一個細微的腳步, 
and more, much more than this, 
而更重要的是, 
I did it my way. 
我用自己的方式。 
Yes, there were times, I'm sure you knew 
是的,你知道有些時候, 
When I bit off more than I could chew. 
我曾背負不能承受之重, 
But through it all, when there was doubt, 
但自始至終,就算充滿疑惑, 
I ate it up and spit it out. 
我還是克服困難戰勝了它。 
I faced it all and I stood tall; 
我挺直身軀,勇敢面對, 
And did it my way. 
用我自己的方式。 
I’ve loved, I’ve laughed and cried. 
我曾經愛過,笑過,哭過, 
I’ve had my fill; my share of losing. 
我曾經滿足,也曾經失落, 
And now, as tears subside, 
現在,當淚水慢慢沉澱, 
I find it all so amusing. 
我發現原來可以一笑置之。 
To think I did all that; 
想到我所做過的一切, 
And may I say - not in a shy way, 
我可以說,毫不羞愧地說, 
No, oh no not me, 
我沒有虛度, 
I did it my way. 
我用自己的方式。 
For what is a man, what has he got? 
男人究竟是什麼,擁有什麼? 
If not himself, then he has naught. 
除了自己,我們一無所有。 
To say the things he truly feels; 
說出心裡最真實的感受, 
And not the words of one who kneels. 
而不是那些身不由己的話。 
The record shows I took the blows - 
時間證明,我經受住了磨難, 
And did it my way! 
用我自己的方式! 
Yes, it was my way. 
沒錯,這就是我的方式。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()