最經典的英語勵志歌曲:I Believe I Can Fly

為飛人喬丹而寫的英語勵志歌曲,生命中很多奇跡等我去實現,但我知道要實現奇跡,就必須先從我做起。只要我能看見

0

http://www.tudou.com/v/iO6T26H81ME/&resourceId=0_05_05_99&bid=05/v.swf



這首歌是歌手R. Kelly1996年為飛人邁克爾·喬丹(Michael Jordan)的電影《Space Jam》(太空大灌籃)由自己作詞、作曲、演唱的歌曲.。《I Believe I Can Fly》成為了他最偉大的單曲之一,作為一個籃球迷、飛人的球迷我們都會相信這首歌完全是飛人的寫照,只有飛人能配的上這首歌!也被世界歌迷評委十大英語勵志歌曲之一。



英語歌詞中英對照:

I used to think that I could not go on 我原以為我無法堅持下去, 
And life was nothing but an awful song
生命只不過是首憂鬱的歌,
But now I know the meaning of true love
但現在我明白了真愛的含義,
I'm leaning on the everlasting arms
找到了可以永久依靠的臂膀。
If I can see it, then I can do it
只要我能看見希望,我就能成功,
If I just believe it
如果我相信我能行,
There's nothing to it
那就沒有什麼不可以。
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can touch the sky
我相信我能觸到天空。
I think about it every night and day
日日夜夜,我想像這一幕,
Spread my wings and fly away
展翅高飛……
I believe I can soar
我相信我能高飛,
I see me running through that open door
我看見我穿過那敞開的生命之門,
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can fly
我相信我能飛翔。
See I was on the verge of breaking down
看,我在崩潰墮落的邊緣,
Sometimes silence can seem so loud
有時沉默也能震耳欲聾。
There are miracles in life I must achieve
生命中很多奇跡等我去實現,
But first I know
但我知道要實現奇跡,
It starts inside of me, oh
就必須先從我做起。
If I can see it
如果我還能看見希望,
Then I can do it
我就能成為那個我想成為的人,
If I just believe it
我相信我能行,
There's nothing to it
那就沒有什麼不可以。
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can touch the sky
我相信我能觸到天空。
I think about it every night and day
日日夜夜,我想像這一幕,
Spread my wings and fly away
展翅高飛……
I believe I can soar
我相信我能高飛,
I see me running through that open door
我看見我穿過那敞開的生命之門,
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can fly
我相信我能飛翔。
Hey, cause I believe in me, oh
因為我相信自己
If I can see it
如果我還能看見希望,
Then I can do it
我就能成功,
If I just believe it
我相信我能行,
There's nothing to it
那就沒有什麼不可以。
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can touch the sky
我相信我能觸到天空。
I think about it every night and day
日日夜夜,我想像這一幕,
Spread my wings and fly away
展翅高飛……
I believe I can soar
我相信我能高飛,
I see me runningthrough that open door
我看見我穿過那敞開的生命之門,
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
I believe I can fly
我相信我能飛翔,
Hey
if I just spread my wings 只要我張開自己的翅膀。
I can fly
我可以飛翔,
I can fly
我可以飛翔,
I can fly, hey
我可以飛翔,
If I just spread my wings
只要我張開自己的翅膀。
I can fly
我可以飛翔

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()