世界上最堅強的人Nick Vujicic翻唱勵志英語歌曲:Something More

天生無四肢的Nick Vujicic,因為他對生命的熱愛以及給人們帶來的諸多震撼和感動,被大家稱為世界上最堅強的人。

0


天生無四肢的Nick  Vujicic,因為他對生命的熱愛以及給人們帶來的諸多震撼和感動,被大家稱為世界上最堅強的人。他等不及過情人節,在212日結婚了,新娘是一位如花似玉的妙齡少女。被人們稱為2012年最感人的浪漫故事。看完這個視頻,你絕對會哭。那個只能趴在滑板上前行的少年,卻露出了如此燦爛的笑臉。Nick  Vujicic是《人生不設限》(Life Without Limits)的作者,激勵人心的佈道者,來自澳大利亞的尼克·胡哲(Nick Vujicic,港譯力克·胡哲),因患十分罕見的先天性疾病——海豹肢症(phocomelia),一出生便沒有四肢,只有一隻似腳非腳的小肉團懸吊吊地掛在左大腿上,他調侃地自稱那是他的小雞腿little chicken drumstick)。

Nick Vujicic
翻唱Something More
 
Tyrone Wells: More
Nick Vujicic後翻唱為Something More

Something More 英語歌詞中英對照:

performed by Nick Vujicic

written by Tyrone Wells

《會有更多》

演唱:尼克·胡哲
詞作者:泰榮·威爾斯

譯者:江烈農

Where do we go when hope runs out?

When we are empty

When there's nothing left

當希望無影無蹤,我們將何去何從?

那時,我們感到空虛;

那時,我們一無所有。

Sometimes I get so tired,

Just trying to find a place,

To lay my head,

I look up to the sky

I feel the warmest light comfort me,

I've seen the great heights,

Reminding me... That I'm alive

有時,我感到疲倦

我只想找個依靠

可以倒頭歇歇腳

我抬頭望向天空

感到最溫暖的光芒正慰藉著我

我已見識過上帝的神跡

他提醒著我,我還活著

I don't wanna die,

I don't wanna waste another day, or night,

I know there's something more,

Than what we're living for,

I see it in the stars,

I feel it on the shores,

I know there's something,

I know there's something more.

我還不想死

我更不想再浪費多一天、多一秒

我知道生活總會有更多

超出我們對它的期盼

我從星星裡看見

我從海潮中聽說

我知道生活總會有

我知道生活總會有更多

I think we're all afraid,

That we might be alone,

Alone down here,

We all want to have some faith,

At least that's true in my case,

To just believe,

I've seen the great height,

Reminding me... That I'm alive,

我想我們都很擔心

恐怕自己也許寂寞

孤獨地活在地球上

我們都想擁有一點信仰

至少我是真心如此渴望

只為相信

我已見識過上帝的神跡

他提醒著我,我還活著

I don't wanna die,

I don't wanna waste another day, or night,

I know there's something more,

Than what we're living for,

I see it in the stars,

I feel it on the shore,

I know there's something,

我還不想死

我更不想再浪費多一天、多一秒

我知道生活總會有更多

超出我們對它的期盼

我從星星裡看見

我從海潮中聽說

我知道生活總會有

This world may crumble,

Into the ocean,

It could all end tonight,

I undermined you,

Then tried to find you,

My only source of light,

世界也許會崩潰

粉碎並飄入大海

一切可能今晚就結束

我曾暗中傷害過你

也曾試著尋找過你

你是我唯一的光源

Breathing... I am

Breathing... I am... alive!

呼吸,我仍然……

呼吸,我仍然……活著!

When I was 10 years old

I tried to commit suicide

I had lost my hope

I tried to drown myself

But I couldn't do it

God had a plan for my life,

To give hope to other people

Through my story

十歲時,我曾嘗試自殺

那時,我喪失了希望

我想要淹死自己,但辦不到

上帝已規劃了我的一生

他想讓我給人們帶去希望

向他們講述我的故事

I know there's something more,

 

 

I don't wanna die,

I don't wanna waste another day or night,

I know there's something more,

Than what we're living for,

I see it in the stars,

I feel it on the shore,

我知道生活總會有更多

我還不想死

我更不想再浪費多一天、多一秒

我知道生活總會有更多

超出我們對它的期盼

我從星星裡看見

我從海潮中聽說

……

I know there's something more,

I know there's something....

我知道生活總會有更多

我知道生活總會有……

If you don't get a miracle, become one.

異賦,幼懂,蓋德美。遇苦……必抗!沒完!

是奇跡忘了眷顧你嗎?

也許你忘了自己就是個奇跡。

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()