Martina McBride很有母愛的英語歌曲:In My Daughter's Eyes女兒眼中的媽媽

一首很溫馨的歌曲,媽媽用充滿愛的語調來描述天使般的可愛女兒,刻畫了孩子眼睛裡天真爛漫和唯美的世界。這是在

0

 

一首很溫馨的歌曲,媽媽用充滿愛的語調來描述天使般的可愛女兒,刻畫了孩子眼睛裡天真爛漫和唯美的世界。這是在2003年的美國CMA(美國鄉村音樂年度頒獎典禮)上Martina McBride 瑪緹娜麥克布萊德的現場演繹!她獲得了該屆的最佳美聲獎。

In my daughter's eyes
在女兒的眼中中英歌詞

演唱:Martina McBride                                        
In my daughter's eyes, I am a hero;
I am strong and wise, and I know no fear.
But the truth is plain to see,
She was sent to rescue me.
I see who I want to be,
In my daughter's eyes.
在女兒的眼中,我像英雄般無所畏懼;
我堅強而睿智,所向披靡。
而事實卻如此清晰,
她才是來守護我的賜予。
在女兒清澈的眼底,
我看到了充滿夢想的自己。

In my daughter's eyes, Everyone is equal;
Darkness turns to light, and the world is at peace.
This miracle God gave to me,
Gives me strength when I am weak.
I find reason to believe,
In my daughter's eyes.
在女兒的眼中,每個人都平等;
黑暗化為光明,世界永遠和平。
她是上天創造的奇跡,
當我脆弱時,給我無窮的勇氣。
在女兒純真的眼底,
我找到了堅持信念的動力。

And when she wraps her hand around my finger,
Oh, It puts a smile in my heart.
Everything becomes a little clearer,
I realize what life is all about;
It's hanging on when your heart has had enough,
It's giving more when you feel like giving up.
I've seen the light,
It's in my daughter's eyes.
當她用小手,纏繞在我手心裡,
哦,我的心,蕩起微笑的漣漪。
所有一切,逐漸清晰,
是她讓我意識到人生的意義:
精疲力盡時,仍需堅持到底;
失去信心時,卻要加倍給予。
在女兒明淨的眼底,
我悟到了希望和光明的真諦。

In my daughter's eyes , I can see the future;
A reflection of who I am , and what will be.
And though she'll grow,
And someday leave;
Maybe raise a family,
When I'm gone I hope you see,
How happy she made me,
For I'll be there,
In my daughter's eyes.
在女兒的眼中,我看到將來的繼續;
倒映著我過去的經歷,和未來的自己。
有一天她會成長,會張開翅膀飛去,
擁有自己的家庭,享受自我和獨立;
而當我終將遠離塵世,讓我展示給你,
她讓我多麼的快樂和慰籍。
因為折射在女兒的眼底,
是我的身影,將永遠和她在一起。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()