英語歌曲:邁克爾.傑克遜-Ben

 

邁克爾.傑克遜:ben

 

Ben, the two of us need look no more
(小笨,我們再也不用擔心自己的長相了)

We both found what we were looking for
(因為,我們已經找到最愛了)

With a friend to call my own I'll never be alone
(有了你之後,我再也不覺得寂寞)

And you my friend will see
(你是我的好朋友,你知道…)

You've got a friend in me
(我也是你的好朋友)

Ben, you're always running here and there
(小笨,你總是在家裡跑來跑去)

You feel you're not wanted anywhere
(你覺得沒有人會喜歡你……)

If you ever look behind
(如果你看看過去……)

And don't like what you find
(覺得以前很不快樂)

【GOOGLE提供的廣告】

 

There's something you should know
(那我想告訴你一件事)

You've got a place to go
(現在你有個家了)

This lyrics is translated by Three Minute Passion
(本歌詞由三分鐘熱度部落格翻譯)


I used to say "I" and "me"
(以前,我是我)

Now it's "us", now it's "we"
(現在是"我們"了)

I used to say "I" and "me"
(以前我只有一個人)

Now it's "us", now it's "we"
(現在我有你,你有我)

All lyrics translations from  Three Minutes Passion are original
(三分鐘熱度部落格內,所有翻譯歌詞皆為原創譯作)


Ben, most people would turn you away
(小笨,雖然大家都想趕你走)

I don't listen to a word they say
(但是我不會聽他們的)

They don't see you as I do
(在我眼中的你,和他們想的不一樣)

I wish they would try to
(我希望他們能再給你一次機會)

I'm sure they'd think again
(我確定他們會的)

If they had a friend like Ben
(如果他們也把你當朋友看的話…)

Like Ben
(如果他們有你這種朋友……)

Like Ben 
(希望他們了解,我的小笨是一隻很特別的老鼠…)

 註:這首歌是Michael Jackson 14歲的時候為一首電影所唱,裡面的Ben,是指主角的寵物-一隻老鼠。

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()