Christina Aguilera經典英語情歌:Bound To You

出道15年,由甜美可愛的「瓶中精靈」,跳脫到嗆辣惹火的赤「裸」辣妹,再轉變為絕代風華的「天生歌姬」,更化生引領

0

 

出道15年,由甜美可愛的「瓶中精靈」,跳脫到嗆辣惹火的赤「裸」辣妹,再轉變為絕代風華的「天生歌姬」,更化生引領電音潮流的「仿生」女神,再以典雅的蓮花姿態,綻放出宛如「Lotus」般真實赤裸的情感,為全球樂迷帶來她細膩、親密的音樂告白。Christina Aguilera經典好聽的情歌Bound To You。這首歌出自她的第一部電影《Burlesque》,深情的演唱完美得體現了CA精湛的唱功。

Bound To You -- Christina Aguilera 英語歌詞帶中文翻譯:

Sweet love, sweet love 甜蜜的愛甜蜜的愛
Trapped in your love
被你的愛所困住
I've opened up, unsure I can trust
我敞開了內心,不確定是否該相信
My heart and I were buried in dust
塵土已將我的身心埋藏
Free me, free us
釋放我,釋放我們

You’re all I need when I’m holding you tight 當我緊緊抱住你時你是我需要的所有
If you walk away I will suffer tonight
如果你離開了今晚我將痛不欲生

I found a man I can trust 我找到了我可以相信的人
And boy, I believe in us
男孩,我相信我們
I am terrified to love for the first time
第一次我害怕去愛
Can you see that I’m bound in chains
你能看到那連著我的鎖鏈嗎
I finally found my way
終於我找到了自己的路
I am bound to you
我與你相連
I am bound to you
我與你相連

So much, so young 太多,太年輕
I’ve faced on my own
我獨自面對
Walls I built up became my home
給自己豎的一道牆卻變成了歸宿
I’m strong and I’m sure there’s a fire in us
我很堅強我相信我們之間的火花
Sweet love, so pure
甜蜜的愛,多麼純潔

I catch my breath with just one beating heart 一顆跳動的心我無法呼吸
And I brace myself, please don’t tear this apart
我已做好準備,請不要將我們分開

I found a man I can trust 我找到了我可以相信的人
And boy, I believe in us
男孩,我相信我們
I am terrified to love for the first time
第一次我害怕去愛
Can’t you see that I’m bound in chains
你能看到那連著我的鎖鏈嗎
I finally found my way
終於我找到了自己的路
I am bound to you
我與你相連
I am bound to
我與你相連

Suddenly the moment’s here 這一時刻突然來臨了
I embrace my fears
我接受了我的恐懼
All that I have been carrying all these years
那些這些年來一直伴隨著我的恐懼
Do I risk it all
我是不是冒險了所有
Come this far just to fall, fall
盡這麼多努力只為了沉淪,沉淪

Oh, I can trust 我可以信任
And boy, I believe in us
男孩,我相信我們
I am terrified to love for the first time
第一次我害怕去愛
Can you see that I’m bound in chains
你能看到那連著我的鎖鏈嗎
And finally found my way
終於我找到了自己的路
I am bound to you
我與你相連

I am, 
Ooh, I am 
I’m bound to you
我與你相連

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()