Billie JoeElvis Costello現場演唱現實情歌:Alison

06Green Day主唱Billie JoeElvis CostelloDecades Rock Live上合唱Elvis Costello的歌《Alison》。El

0

 

06Green Day主唱Billie JoeElvis CostelloDecades Rock Live上合唱Elvis Costello的歌《Alison》。Elvis Costello是位無師自通的歌曲創作者,他自從1969年開始登臺演出,1977年推出首張專輯「My Aim Is True」,從龐克搖滾開始踏進樂壇,之後涉獵流行、爵士、古典等不同領域,是個多才多藝的傑出音樂人。

Alison  阿裡森英語歌詞帶中文翻譯:

Oh it's so funny to be seeing you after so long, girl. 
哦這麼長時間後又見到你真有意思

And with the way you look I understand 
而且從你的外觀我明白

that you were not impressed. 
你對我沒有什麼印象

But I heard you let that little friend of mine 
但是我聽說你讓我的那個小朋友

take off your party dress. 
脫掉你的晚會禮服

I'm not going to get too sentimental 
我不打算過分煽情

like those other sticky valentines, 
就像那些纏綿的情人節

'cause I don't know if you've been loving some body. 
因為我不知道你是否一直在愛著某人

I only know it isn't mine. 
我只知道那不是我

Alison, I know this world is killing you.
阿裡森,我知道這個世界在扼殺你

Oh, Alison, my aim is true. 
哦,阿裡森,我的目標是真實的

Well I see you've got a husband now. 
呵呵我明白你現在有了丈夫

Did he leave your pretty fingers lying 
他把你的漂亮手指

in the wedding cake? 
戴上了婚戒嗎

You used to hold him right in your hand. 
你以前常常用手挽住他

I'll bet he took all he could take. 
我敢打賭他獲得了能夠獲得的一切

Sometimes I wish that I could stop you from talking 
有時候我希望我能阻止你說話

when I hear the silly things that you say. 
當我聽到你說那些愚蠢的事情時

I think somebody better put out the big light, 
我想有人最好熄滅那盞大燈

cause I can't stand to see you this way. 
因為我不能看見你這個樣子

Alison, I know this world is killing you. 
阿裡森,我知道這個世界在扼殺你

Oh, Alison, my aim is true. 
哦,阿裡森,我的目標是真實的

My aim is true. 
我的目標是真實的

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()