Call Me Maybe》加拿大偶像季軍Carly Rae Jepsen代表作

加拿大偶像季軍Carly Rae Jepsen 輕快節奏俏皮新單《Call Me Maybe》。

這首歌曲也是2012年青少年選擇獎的壓軸曲目以及2012Billboard Music Awards的表演曲目

 

中英文歌詞對照:

01 I threw a wish in the well 我在許願池扔下了願望

02 Don't ask me, I'll never tell 不要問我,我永遠也不會告訴你

03 I looked to you as it fell 當他落下時我遇見了你

04 And now you're in my way 而現在你又出現在我面前

05 I trade my soul for a wish 我用我的靈魂換取一個願望

06 Pennies and dimes for a kiss 用所有的金錢換一個吻

07 I wasn't looking for this 我要的不是這些

08 But now you're in my way 但是現在你出現在我的面前

09 Your stare was holding 你堅定地眼神

10 Ripped jeans, skin was showing 破舊的牛仔褲露出皮膚

11 Hot night, wind was blowing 風吹的性感無比

12 Where you think you're going baby? 你認為你可以去哪裡嗎,寶貝?

13 Hey, I just met you, and this is crazy 嘿,我剛才見到你,這真是瘋狂,

14 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我電話?

15 It's hard to look right, at you baby 我無法直視你

16 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我電話?

17 Hey, I just met you, and this is crazy 嘿,我剛才見到你,這真是瘋狂,

18 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我打個電話?

19 And all the other boys, try to chase me 所有其他的男孩,都嘗試追求我,

20 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我打個電話?

21 You took your time with the call 你花些時間給我打電話

22 I took no time with the fall 我很短時間就被征服了

23 You gave me nothing at all, but still you're in my way 你什麼也沒給我,然而你仍然出現在我的面前

24 I beg and borrow and steal 我千方百計的去預想這是真的

25 At first sight and it's real

26 I didn't know I would feel it, but it's in my way 我不知道會有這種感覺,但是它就這樣了

27 Your stare was holding 你堅定地眼神

28 Ripped jeans, skin was showing 破舊的牛仔褲露出皮膚

29 Hot night, wind was blowing 風吹的性感無比

30 Where you think you're going, baby? 你認為你可以去哪裡嗎,寶貝?

31 Hey, I just met you, and this is crazy 嘿,我才剛見到你,這真是瘋狂的,

32 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我打個電話?

33 It's hard to look right, at you baby 我很難去直視你

34 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我電話?

35 Hey, I just met you, and this is crazy ,我才剛見到你,這真是瘋狂的,

36 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我電話?

37 And all the other boys, try to chase me 所有其他的男孩,嘗試追求我,

38 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我打個電話?

39 Before you came into my life I missed you so bad 在你闖進我的生活之前,我是如此的想念你

40 I missed you so bad... I missed you so, so bad 我是如此的想念你,我是如此如此想念你

41 Before you came into my life I missed you so bad 在你闖進我的生活之前,我是如此的想念你

42 And you should know that... I missed you so, so bad 這你應該知道,我是如此如此想念你

43 It's hard to look right, at you baby 我很難去直視你

44 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我電話?

45 Hey, I just met you, and this is crazy 嘿,我才剛見到你,這真是瘋狂的,

46 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我打個電話?

47 And all the other boys, try to chase me, 所有其他的男孩,嘗試去追求我,

48 But here's my number, so call me maybe 但這是我的電話號碼,也許可以給我打個電話?

49 Before you came into my life I missed you so bad 在你闖進我的生活之前,我是如此的想念你

50 I missed you so bad... I missed you so, so bad 我是如此的想念你,我是如此如此想念你

51 Before you came into my life I missed you so bad 在你闖進我的生活之前,我是如此的想念你

52 And you should know that 這你應該知道

53 So call me maybe 也許可以給我打個電話?

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()