Redneck Woman GretchenWilson經典曲目

GretchenWilson是美國新近湧現出的鄉村音樂新星,雖然是一位新人,但是GretchenWilson卻是典型的大器晚成。

Redneck Woman

 

中英雙語歌詞:

Well, I ain't never been the Barbie doll type

,我從來都不是芭比娃娃類型

No, I can't swig that sweet champagne, I'd rather drink beer all night

,我不能享受甜味的香檳,寧願整夜喝啤酒

In a tavern or in a honky tonk or on a four-wheel drive tailgate

在小酒館裡,在下等夜總會,或在皮卡的後擋板上

I've got posters on my wall of Skynyrd, Kid and Strait

我臥室的牆上有Skynyrd, Kid Strait的招貼畫(Skynyrd Kid and Strait 都是,樂隊或歌手)

Some people look down on me, but I don't give a rip

有些人瞧不起我,可我才不在乎

I'll stand barefooted in my own front yard with a baby on my hip

我會赤腳站在我家前院裡讓孩子坐在我的胯股上'

Cause I'm a redneck woman an' I ain't no high class broad

因為我是個紅脖子女人,一點都不高級(REDNECK一般都用來描述南方下等勞動階級)

I'm just a product of my raisin'I say 'hey ya'll' and 'yee-haw'

我只是這樣被撫養長大,我說"hey ya'll " "yee-haw"(德克薩斯(南方州)的人說ya'll instead of You all.德州牛仔在過去放牛時經常說yee-haw)

And I keep my Christmas lights on on my front porch all year long

而且我家大門口整年掛著耶誕節裝飾彩燈

And I know all the words to every Charlie Daniels song

而且我知道Charlie Daniels每一首歌的所有歌詞

So here's to all my sisters out there keepin' it country

所以在這裡我要向所有那些保持鄉村風格的姐妹們說

Let me get a big 'hell yeah' from the redneck girls like me, hell yeah

那些和我一樣的紅脖子女孩們給我一個大大的肯定("hell yeah"是語氣加強型的YES)

Victoria's Secret, well there stuff's real nice 維多利亞的秘密,哦她們的東西真不錯

But I can buy the same damn thing on a Wal-Mart shelf half price

但我可以在沃爾瑪以半價買到他媽同樣的東西

And still look sexy, just as sexy as those models on TV

而且仍然看起來性感,就像電視裡的模特一樣性感

I don't need no designer tag to make my man want me

我不需要設計師的標籤來讓我的男人要我

Well, you might think I'm trashy, a little too hard core

,你也許認為我低級,有點極端

But in my neck of the woods, I'm just the girl next door

但是在我們那裡,我只是個臨家女孩(NECK OF THE WOODS,就是NEIGHBOURHOOD)

Hey, I'm a redneck woman an' I ain't no high class broad

,我是個紅脖子女人,一點都不高級

I'm just a product of my raisin' I say 'hey ya'll' and 'yee-haw'

我只是這樣被撫養長大,我說"hey ya'll " "yee-haw"

And I keep my Christmas lights on on my front porch all year long

而且我家大門口整年掛著耶誕節裝飾彩燈

And I know all the words to every Tanya Tucker song

而且我知道Tanya Tucker每一首歌的所有歌詞

So here's to all my sister's out there keepin' it country

所以在這裡我要向所有那些保持鄉村風格的姐妹們說

Let me get a big 'hell yeah' from the redneck girls like me, hell yeah

那些和我一樣的紅脖子女孩們給我一個大大的肯定

I'm a redneck woman an' I ain't no high class broad

我是個紅脖子女人,一點都不高級

I'm just a product of my raisin' I say 'hey ya'll' and 'yee-haw'

我只是這樣被撫養長大,我說"hey ya'll " "yee-haw"

And I keep my Christmas lights on on my front porch all year long

而且我家大門口整年掛著耶誕節裝飾彩燈

And I know all the words to every ol' Bocephus song

而且我知道ol' Bocephus每一首歌的所有歌詞

So here's to all my sister's out there keepin' it country

所以在這裡我要向所有那些保持鄉村風格的姐妹們說

Let me get a big 'hell yeah' from the redneck girls like me, hell yeah

那些和我一樣的紅脖子女孩們給我一個大大的肯定

Hell yeah, hell yeah Hell yeah I said hell yeah!

我說 HELL YEAH!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()