充滿正能量的勵志歌曲We Are Young

歌曲簡介:
We Are Young
是美國獨立流行樂團Fun.20119月發行的一支單曲,原版在Billboard Hot 100榜冠軍位置停留六周,在2012 Billboard Hot 100 Year-End中排列第三,在2013年第55屆格萊美,Fun.獲得Best New Artist,《We AreYoung》獲得了年度製作(Record of theYear),年度單曲(Song of theYears),最佳流行樂隊/組合(Best Pop Duo/Group Performance)三項提名,最終獲得年度單曲獎(Song of the Years)

簡單的說,《We Are Young》就是一首充滿正能量和積極意義的勵志歌曲。也難怪它常常被許多美劇拿來做配樂歌曲,它高昂的情調和戲劇化的張力,也讓這首歌曲既有豐富的聽覺震撼力,也有許多獨立樂團最為缺乏的精氣神。聽這首歌曲,就像當年聽Queen的《We Will Rock You》或者《We Are the Champions》。

 


Fun.
是一支來自美國紐約的獨立流行樂隊,現任樂隊成員有吉他手Andrew Dost,鍵盤手Jack Anton樂隊主唱off和樂隊主唱Nate Ruess三人。

主唱Nate Ruess擅長各種高音,而且該樂隊曲風多變,由復古到小清新,配合各種樂器,著實讓耳朵沉醉。

We Are Young》中英雙語歌詞:

Give me a second I 給我點時間

I need to get my story straight讓我理清思緒

My friends are in the bathroom死黨醉倒在洗手間

Getting higher than the Empire State已經悄然入天

My lover she's waiting for me just across the bar 愛人在酒吧那頭等候

My seats been taken by some sunglasses墨鏡女占了我的位置

Asking 'bout a scar談起你我的情傷

And I know I gave it to you months ago我知道我令你陷入情網

I know you're trying to forget我知道你難忘傷痛

But between the drinks and subtle things然而在酒醉金迷間

The holes in my apologies我的道歉如此蹩腳

You know I'm trying hard to take it back我想努力挽回你

So if by the time the bar closes當酒吧打烊

And you feel like falling down你的腳步蹣跚

I'll carry you home我會帶你回家

Tonight今夜

We are young花樣年華的我們

So let's set the world on fire將世界點燃

We can burn brighter我們可以大放異彩

Than the sun令驕陽失色

Tonight今夜

We are young花樣年華的我們

So let's set the world on fire將世界點燃

We can burn brighter我們可以大放異彩

Than the sun令驕陽失色

Now I know that I'm not all that you got現在我知道我已經不是你的真命天子

I just thought maybe we could find new ways to fall apart我猜我只是想找到更好的方式和你分手

But our friends are back 但現在我的朋友們都回來了

So let's raise a cup 那我們可以放心的暢飲了

Cause I found someone to carry me home 因為有人送我回家了

Tonight今夜

We are young花樣年華的我們

So let's the set the world on fire將世界點燃

We can burn brighter我們可以大放異彩

than the sun令驕陽失色

Tonight今夜

We are young花樣年華的我們

So let's set the world on fire將世界點燃

We can burn brighter我們可以大放異彩

Than the sun令驕陽失色

Carry me home tonight 今夜帶我回家

Just carry me home tonight請今夜帶我回家

Carry me home tonight 今夜帶我回家

Just carry me home tonight請今夜帶我回家

The world is on my side 世界都站在我這一邊

I have no reason to run 我沒有理由逃脫

So will someone come and carry me home tonight所以有人願意今夜帶我回家嗎

The angels never arrived天使並未降臨

But I can hear the choir但我聽到天籟之聲

So will someone come and carry me home所以有人願意今夜帶我回家嗎

Tonight今夜

We are young花樣年華的我們

So let's set the world on fire將世界點燃

We can burn brighter我們可以大放異彩

Than the sun令驕陽失色

Tonight今夜

We are young花樣年華的我們

So let's set the world on fire將世界點燃

We can burn brighter我們可以大放異彩

Than the sun令驕陽失色

So if by the time the bar closes當酒吧打烊

And you feel like falling down你的腳步蹣跚

I'll carry you home tonight我今夜會帶你回家

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()