一首悲傷的歌曲《Wrecking Ball

Wrecking Ball》是一首由美國女流行樂歌手麥莉·賽勒斯演唱的悲情慢歌,麥莉在音樂錄音帶裡的全裸演出震驚媒體,不過獲得各界好評,贊麥莉的音樂錄音帶很有藝術感。

麥莉·賽勒斯新單《Wrecking Ball》的音樂視頻僅僅用時6天,就在VEVO上播放破億。這一紀錄幾乎不可能再被打破,因為此前的記錄也是由麥莉自己保持,不過《We Can't Stop》是用去了37!

 

Wrecking Ball》中英雙語歌詞:

We clawed, we chained our hearts in vain

我們爭執過,我們親密過,我們已經心力交瘁

We jumped, never asking why

我們的感情進行的太快,卻從來沒有問過對方為什麼。

We kissed, I fell under your spell

我們擁吻過,我陷入你的蜜咒裡

A love no one could deny

沒有人可以否認我的愛

Don’t you ever say I just walked away

不要說,"我只是離開你,

I will always want you

但我還是會一直愛著你"

I can’t live a lie, running for my life

我不能活在一個左右著我生活的謊言中

I will always want you

我依舊還是想跟你在一起

I came in like a wrecking ball

我像毀滅球一樣的闖入

I never hit so hard in love

在任何一段感情,我從沒有闖入的如此艱難。

All I wanted was to break your walls

我只是想要闖入你的內心

All you ever did was wreck me

你做過的一切已經毀滅了我

Yeah, you wreck me

沒錯,你毀了我

I put you high up in the sky

我把你放上了天空

And now, you’re not coming down

然而現在,你不想落下

It slowly turned, you let me burn

感情慢慢變質,你燃燒了我

And now, we’re ashes on the ground

所以現在,我們燒成落在地上的灰

Don’t you ever say I just walked away

不要說,"我只是離開你,

I will always want you

但我還是一直愛著你"

I can’t live a lie, running for my life

我不能活在一個左右著我生活的謊言中

I will always want you

我依舊還是想跟你在一起

I came in like a wrecking ball

我像毀滅球一樣的闖入

I never hit so hard in love

在任何一段感情,我從沒有闖入的如此艱難。

All I wanted was to break your walls

我只是想要闖入你的內心

All you ever did was wreck me

你做過的一切已經毀滅了我

I came in like a wrecking ball

我像毀滅球一樣的闖入

Yeah, I just closed my eyes and swung

我緊閉我的雙眼,不停搖擺

Left me crouching in a blaze and fall

剩我一個人蜷縮在煎熬和迷失中

All you ever did was wreck me

你做過的一切毀滅了我

Yeah, you wreck me

沒錯,你毀了我

I never meant to start a war

我從沒想過跟你爭執

I just wanted you to let me in

我只是想你接受我

And instead of using force

用非暴力的方式

I guess I should’ve let you win

我想我早該讓你贏

I never meant to start a war

我從沒想過跟你爭執

I just wanted you to let me in

我只是想你接受我

I guess I should’ve let you win

我想我早該讓你贏

Don’t you ever say I just walked away

不要說,"我只是離開你,

I will always want you

但我還是一直愛著你"

I came in like a wrecking ball

我像毀滅球一樣的闖入

I never hit so hard in love

在任何一段感情,我從沒有闖入的如此艱難。

All I wanted was to break your walls

我只是想要闖入你的內心

All you ever did was wreck me

你做過的一切已經毀滅了我

I came in like a wrecking ball

我像毀滅球一樣的闖入

Yeah, I just closed my eyes and swung

我緊閉我的雙眼,不停搖擺

Left me crouching in a blaze and fall

你做過的一切已經毀滅了我

All you ever did was wreck me

你做過的一切毀滅了我

Yeah, you wreck me

沒錯,你毀了我

Yeah, you wreck me

是的,你毀了我

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()