ShakiraEyes Like Yours (Ojos Así)》李宇春曾翻唱

這首充滿拉丁風情的《Eyes like yours》原唱為哥倫比亞女歌手Shakira(夏奇拉),收錄在Shakira2001年的專輯《Laundry Service》中。

中國內地歌手李宇春曾在2005年超級女聲比賽成都賽區決賽時把這首歌作為參賽曲目演唱,並在賽後多次公開現場演繹。

 


Eyes Like Yours (Ojos Así)》中英雙語歌詞:

Oh, you know I have seen

哦,你知道我曾見過

A sky without sun

天空沒有陽光

A man with no nation

一個人沒有一個國家

Saints, captive in chains

聖徒,俘虜鏈

A song with no name

沒有名字的一首歌

For lack of imagination

對於缺乏想像力

Ya he...

雅他...

And I have seen

我已經看到

Darker than ebony

比烏木暗

Ya he Ya he Ya la he

雅,他雅,他雅拉他

And now it seems,

而現在看來,

that I Without your eyes could never be

我沒有你的眼睛永遠不能

My one desire, all I aspire

我的一個願望,我嚮往

Is in your eyes forever to live

永遠活在你的眼睛

Traveled all over the seven oceans

走遍七大洋

There is nothing that I wouldn't give

沒有什麼,我不會放棄

Came from Bahrein, got to Beirut

來自巴林,到達貝魯特

Looking for someone comparing to you

尋找別人和你比較

Tearing down windows and doors

拆除門窗

And I could not find eyes like yours

我找不到你一樣的眼睛

Came from Bahrein, got to Beirut

來自巴林,到達貝魯特

Looking for someone comparing to you

尋找別人和你比較

Tearing down windows and doors

拆除門窗

And I could not find eyes like yours

我找不到你一樣的眼睛

Oh, You know I seen

哦,你知道我看到

A woman of means

一個女人的手段

In rags and begging for pleasure

衣衫襤褸,乞討為樂趣

Crossed a river of salt

越過一條河的鹽

Just after I rode

就後,我騎著

A ship that's sunk in the desert

沙漠中的一艘船的沉沒

Ya he Ya he Ya la he

雅,他雅,他雅拉他

And I have seen

我已經看到

Darker than ebony

比烏木暗

Ya he Ya he Ya la he And now it seems,

雅,他雅,他雅拉他,而現在看來,

that I Without your eyes could never be

我沒有你的眼睛永遠不能

My one desire, all I aspire

我的一個願望,我嚮往

Is in your eyes forever to live

永遠活在你的眼睛

Traveled all over the seven oceans

走遍七大洋

There is nothing that I wouldn't give

沒有什麼,我不會放棄

Came from Bahrein, got to Beirut

來自巴林,到達貝魯特

Looking for someone comparing to you

尋找別人和你比較

Tearing down windows and doors

拆除門窗

And I could not find eyes like yours

我找不到你一樣的眼睛

Came from Bahrein, got to Beirut

來自巴林,到達貝魯特

Looking for someone comparing to you

尋找別人和你比較

Tearing down windows and doors

拆除門窗

And I could not find eyes like yours

我找不到你一樣的眼睛

rabboussamai fikarrajaii

fi ainaiha aralhayati

ati ilaika min haza lkaaouni

arjouka labbi labbi nidai

(以上四行為阿拉伯語)

Came from Bahrein, got to Beirut

來自巴林,到達貝魯特

Looking for someone comparing to you

尋找別人和你比較

Tearing down windows and doors

拆除門窗

And I could not find eyes like yours

我找不到你一樣的眼睛

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()