音樂劇《貝隆夫人》歌曲《You Must Love Me》一往情深如從前

歌曲You Must Love MeMadonna在音樂劇Evita(又名《貝隆夫人》)中演唱的歌曲,貝隆夫人病入膏肓,時日已不多。先前已宣佈退出政壇,不再作為一國之母出現在公眾面前,回歸一個女人身份。想到當年叱吒風雲,遠大抱負還未實現,不禁黯然神傷。此時一個女人最怕失去的就是愛,所以唱出了這段聲心。

 

You Must Love Me (一往情深如從前)》:中英雙語歌詞:

Where do we go from here

往後的路我們該怎樣走

This isn't where we intended to be

我們的抱負還遠未實現

We had it all, you believed in me

我們曾休戚與共,你信賴我

I believed in you

我信賴你

Certainties disappear

一切似要化為烏有

What do we do for our dream to survive

何處著手為我們的夢想延續

How do we keep all our passions alive

該怎樣保持我們的激情常青

As we used to do

一以貫之不凋零

Deep in my heart I'm concealing

有些事我深藏心底

Things that I'm longing to say

想說卻一直沒出口

Scared to confess what I'm feeling

唯恐坦露我的心思

Frightened you'll slip away

你受驚會不辭而別

You must love me

你得仍將我寵愛

You must love me

一往情深如從前

Why are you at my side

為何你來我病榻旁

How can I be any use to you now

眼下我如何才能不把你拖累

Give me a chance and I'll let you see how

給我一次機會我會讓你看見

Nothing has changed

其實什麼都沒有變

Deep in my heart I'm concealing

有些事我深藏心底

Things that I'm longing to say

想說卻一直沒出口

Scared to confess what I'm feeling

唯恐坦露我的心思

Frightened you'll slip away

你受驚會不辭而別

You must love me

你得仍將我寵愛

You must love me

一往情深如從前

You must love me

一往情深如從前

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛薇塔聽歌學英語 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()